Search This Blog

Sunday, March 14, 2010

سال بلوا

زیرا که مردگان این سال/ عاشق ترین زندگان بوده اند(احمد شاملو)

88 رو به اتمام است،مثله همه ی سال ها! ی قبل می خوام 88 رو جمع بندی کنم ،انتگرال بگیرم!ببینم چه خبرا بوده ،چی گذشته !؟خوب بوده یا بد ....

تقویم را که ورق میزنی،کمتر از ده روز مانده،امسال به لطف بخار شور و جارو برقی و ماشین لباس شوئی ِ عزیز ،از خونه تکونی چیزی نگفتم،مال ما تموم شده ،شما چی؟

مدرسه که می رفتم ،از حدودای دی ماه بر و بچز میرفتن رو تخته مینوشتن : 90 روز مانده به عید ،و هرروز شمارنده یکی ازش کم می کرد و تا هفته ی اخر اسفند بشه و همه بگیم : عیدت مبارک و بریم واسه تعطیلات...تازه بعد از تعطیلات هم ،دوباره مینوشتیم که 350 روز مانده به عید!اون وخ بود که داد معلما در میومد!که بچه تو که تازه تعطیلیات تموم شده!چه قد تو تنبلی و شروع میکردن به نصیحت....آخ که چه دورانی بود!

شروع سال بد نبود ،ولی از اولش یه جورائی واسم معلوم بود که سال خوبی نیس ،یادمه حال خوشی نداشتم،اما سیزده بدر خوبی رو گذروندم و باز روز از نو روزی از نو !با فال حافظ آغاز شد...مثل همه ی سالها که حافظ همدم ماس تو سفره هفت سین...

از بس که دست میگزم و آه می کشم آتش زدم چو گل به تن لخت لخت خویش...

13 امی گذشت که نمی دونستیم آخرین دیدارمونه با یه دوست صمیمی ...با مادر دو تا از بهترین دوستای من...خردادش برایم همزمان شد با یه سری اتفاقاتی که هرچقدرم ازم پیش بینی می خواستین قبلش ،نمی دونستم بگم !اصلا فکر نمی کردم یه همچین اتفاقایی بیافته ،در هر حال من ِ الان و من ِ اون موقع ...احتمال شباهتمون به هم زیر صفره!اعتمادی که از بین بره دیگه برگشتنی نیس !حالا به هرچی باشه...یقینی که به شک تبدیل بشه ،شکی که براش هیچ جوابی ندارم!سوالی که براش جوابی نداشتن و ندارن!ذهنی که...ذهنی که از بین رفته...

سال بدی بود ،سال بلوا...سال وحشت ،سال مرگ ،بد بود و خوشحالم که داره تموم میشه !واقعا خوشحالم...نمی دونم چه جوری و از کی شروع کنم از دست دادن افراد رو تو این سال.. آیت الله بهجت ،آیت الله صافی ،پروین سلیمانی ،مهین بزرگی،فرخ لقا هوشمند ،نیکو خردمند ،بهمن جلالی ، پیمان بدی ،اردشیر کشاورزی ،مسعود رسام ،سیف الله داد، فرخ لقا هوشمند ، امیر قویدل ،پرویز مشکاتیان ،فرامرز پایور ،محمد ایوبی ،مهدی آذر یزدی ،مهدی سحابی ،محسن ابراهیم و و خیلی های دیگری که امسال بی گناه کشته شدند ویادشان تا همیشه باقی خواهد ماند ،خیلی های دیگری که اسمشان یادم نیست و همچنین جی دی سالینجر که همین چند وقت پیش رفت...

و همان شهریور ِ کذائی که خاطره اش هنوز دلم را می لرزاند...

علاوه بر این ،هیچ خبر شدید که امسال چند تا سایت و وبلاگ فیلتر شد؟ این یکی رو آمارش رو ندارم!فقط حدود 20 تا وبلاگائی که می خوندم فیلتر شدن ،حالا در کل دیگه خدا داند!

موسیقی امسال : تابستونشو یادمه و عمو زنجیرباف ِ روزبه ،حالا این وسط سوسن خانوم ِ برو بکس و عاشقتم اشکین و الکی ِ قمیشی هم خوب بودن باهاشون حال کردم،آخرین موسیقی امسال رو که خوشم اومد ازش تو پست قبلی بهتون پیشنهاد دادم،آب نان آوازِ-همایون شجریان – رو از دست ندین...

در مرود کتاب های امسال اینجا را ببینید!

88 سال پایان خیلی چیزا بود واسم ،و شروع خیلی چیزای دیگه ...فقط امیدوارم ،واقعا امیدوارم که 89 برا همه ی ما سال خوبی باشه/.

یه صلوات بفرستین واسه همه ی رفتگان امسال...

سال خوبی داشته باشین/.

اگه من دیگه نتونسّم تا آخر سال بیام ،منو سر سال تحویل دعا کنین/.

تابعد/.

2 comments:

  1. سلام ستاره ی عزیزم.
    اولا که سال نو ی تو هم مبارک باشه عزیز دلم. برات بهترنی ها رو آرزو می کنم . برای ستاره ای که بعد از این یه سال کلی بار تجربیاتش باعث شده روح خدا درش بیشتر می درخشه.

    خیلی شکه شدم از این هایی که نام بردی امسال فوت کردن. بابا دختر دقیق. و اون آخری سلینجر؟ واقعا؟ نمی دونم چرا باورش راحت نیست. شاید چون همیشه یه جورایی توی خودش بوده.

    به هر حال خدا همه ی رفتگان رو مورد آمورزشش قرار بده و به بازماندگانشون صبر زیبا بده و به همه ما یه درس که این رفتن خودش یه آغازه.

    سال 89 نگاش کن. اولش که روی قله ی خوبی هاست. بعدش هم که توی خوبی ها هی می چرخه و می چرخه. پس سرشار از خوبیه. یاد بمونه :)

    یه چیز دیگه هم یادت نره و اون اینکه دوست ندیده و جدید من خیلی دوستت دارم.می بوسمت. برای خودت و خانواده ت و تمام کسانی که برات مهمن خوبی آرزو می کنم و سعادت الهی و امیدوارم فال حافظ من یادت نره :دی
    همیشه بخندی ستاره همیشه. :*

    ReplyDelete
  2. هيچ سال اندازه‌ی امسال سر سفره دلم نمی‌لرزيد...
    ستاره؟
    يعنی می‌شه امسال...
    آخ خدا ديگه نمی‌خوام از خواب كه بيدار می‌شم يه داغ تازه بشنوم...

    بهارت خوش دختر...

    ReplyDelete